Content dynamiczny – jak personalizować treści?

Nasze skrzynki odbiorcze to jedne z najbardziej osobistych miejsc w Internecie. Warto wykorzystać ten fakt podczas budowania wyjątkowej, bezpośredniej więzi z naszym odbiorcą, zwłaszcza w dobie ogromnego spamu, który trafia na jego pocztę każdego dnia. Jeśli stworzymy wartościową wiadomość, pasującą do jego zainteresowań, na pewno zostaniemy przez niego docenieni, a być może zainteresujemy go naszą ofertą. To doskonały moment na wprowadzenie content marketingu – jego użycie sprawi, że nasze maile nie będą czystą ofertą handlową, ale będą stanowiły coś więcej. Aby to osiągnąć, należy sięgnąć po odpowiednie techniki. Zastanówmy się, jak wykorzystać copywriting i content marketing w e-mail marketingu?

content marketing w newsletterze

Jeśli mamy dostęp do różnorodnych danych dotyczących osób odwiedzających naszą witrynę, warto wykorzystać je podczas tworzenia mailingu. Każda okazja do personalizacji wiadomości i zbliżenia się do klienta pozwala na wykreowanie z nim wyjątkowej więzi. Warto stworzyć wiele różnych wariantów e-maila i wysyłać je do wąskiej, wyodrębnionej grupy docelowej. Nasz odbiorca poczuje się doceniony, zwłaszcza jeśli zaproponujemy mu ofertę, która z pewnością go zainteresuje. Tym sposobem zyskamy jego zaufanie, co być może zapunktuje w przyszłości.

Newsletter – jak zachęcić odbiorcę do zapisu?

Warto zachęcić naszego odbiorcę do zapisania się do newslettera. Takim motywatorem może być dodatkowa zawartość w postaci porad, ciekawostek, video, ebooków czy raportów.  Ważne, aby była to unikalna treść przygotowana tylko dla subskrybentów newslettera – pozwólmy czuć się im wyjątkowo. Pamiętajmy, aby powitalny e-mail był ciekawy i pozostawił po sobie dobre wrażenie – może to mieć kluczowe znaczenie w przyszłych kontaktach z klientem. Wykorzystaj język korzyści – zapewnij odbiorcę, że każdy mail od nas to szereg pozytywów dla niego Uświadommy mu, że to wartościowa wiadomość i zdecydowanie nie powinna trafić do spamu. Jest to szczególnie ważne, gdyż zdarzają się sytuacje, w której dana osoba zapomina, że zapisała się do naszego newslettera.

content marketing w e-mail marketingu

Storytelling – siła tkwi w emocjach

Content marketing w e-mail marketingu to także umiejętne zastosowanie storytellingu. To technika polegająca na oddziaływaniu na emocje i wyobraźnie odbiorcy poprzez opowieści oraz metafory. Ciekawa historia stojąca za zapisaniem się do newslettera może być świetnym punktem wyjścia, który zainteresuje potencjalnego odbiorcę i zmusi go do subskrypcji. Warto być konsekwentnym i kontynuować to także we właściwym mailingu, gdyż zaintrygowany klient na pewno będzie chciał znać jej zakończenie. Ważne, aby całość była krótka i zwięzła – w przeciwnym wypadku nasz odbiorca szybko zrezygnuje z czytania.

Content marketing w e-mail marketingu – jak stworzyć skuteczną wiadomość?

Pamiętaj, że ciągłe wysyłanie czystej oferty reklamowej może w końcu znudzić naszego odbiorcę. Po kolejnym z rzędu, nieciekawym mailu, postanowi zrezygnować z subskrypcji. Content marketing w e-mail marketingu to serwowanie wartościowych i ciekawych treści zamiast zasypywania klienta ciągłymi informacjami w postaci nawoływania “kup teraz!”. Umiejętne połączenie naszej oferty z poradami czy ciekawostkami w różnorodnych formach, takich jak zwykły tekst, infografika czy video, może przynieść sporo korzyści. Sprawi to, że zbudujemy wyjątkową i długą relacje z naszym klientem.

Jeśli potrzebujesz pomocy w tworzeniu wartościowej treści, śmiało skontaktuj się z nami!

jak wykorzystac content marketing w mailach

Pisanie artykułów poradnikowych – praktyczne wskazówki
artykuły poradnikowe

Artykuły poradnikowe stanowią doskonały sposób na przyciągnięcie użytkowników i przekazanie im wartościowej treści, której aktywnie poszukują. Takie działanie może wpłynąć Read more

Opisy produktów w sklepach internetowych. Przykłady i praktyczne wskazówki jak pisać
Czy opisy produktów w sklepach internetowych są niezbędne?

W sieci pojawia się coraz większa liczba sklepów internetowych. Dzięki specjalnym platformom i względnie powszechnej wiedzy uruchomienie takiej witryny może Read more

Jak mierzyć efektywność kampanii marketingowych na Facebooku?
Jak mierzyć efektywność kampanii?

Wraz ze wzrostem popularności biznesowej strony Facebooka zwiększyła się również liczba kampanii marketingowych, które prowadzone są za pośrednictwem tego portalu. Read more

Jak napisać ciekawą zakładkę o nas?
jak napisać zakładkę o nas o firmie copywriting Poznań

Co powinno znajdować się w zakładce o nas? Zakładka o nas to w dzisiejszym Internecie konieczność, która jest obecna na prawie Read more

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *