Treści internetowe to obecnie podstawa w komunikacji z użytkownikami. Nie bez powodu mówi się, że content stanowi najważniejszy element w przekazie marketingowym. Warto jednak zadbać, aby dobra treść została odpowiednio „opakowana”. Nawet najlepiej napisany tekst nie będzie przynosił korzyści, kiedy jego forma zniechęci czytelnika. Atrakcyjność prezentowanego materiału obejmuje wiele różnych aspektów, które wymagają odrębnej analizy. Dziś skupimy się na układzie i odpowiednim formatowaniu treści. Pytanie brzmi: Czy powinno się justować tekst na stronie internetowej?

jak formatowac tekst na stronie

Czemu służy justowanie?

Justowanie to praktyka, która w różnych formach tekstowych znana jest od wieków. Czemu właściwie służy taki zabieg? Wszystko rozbija się o atrakcyjny wygląd takiej treści. Pisząc książki, artykuły naukowe czy inne podobne materiały, autor chce, żeby jego dzieło prezentowało się schludnie i było zgodne z zasadami sztuki edytorskiej. Czy jednak można taki opis przenieść na grunt artykułów internetowych? Żeby odpowiedzieć sobie na to pytanie, warto zastanowić się czemu właściwie mają służyć takie formy tekstowe.

Nowe wymagania, stawiane przez urządzenia mobilne

Content obecny w przestrzeni internetowej tworzony jest po to, aby przyciągnąć i zainteresować czytelnika – niezależnie od tego, czy ostatecznym celem jest sprzedaż dobra lub usługi, czy zwrócenie uwagi na ważny problem społeczny. Czy w tak wykreowanym świecie estetyka może odgrywać główną rolę? Odpowiedź wydaje się jednoznacznie przecząca. Teksty internetowe mają być skuteczne, a jedną ze składowych dążenia do tej skuteczności jest czytelność treści. Justowanie wpływa negatywnie na proces czytania, co utrudnia wydobycie informacji.

Czy powinno się justować tekst?

Trudności techniczne podczas justowania tekstu

Abstrahując od kwestii czytelności, justowanie tekstów internetowych utrudnia znacznie optymalizację witryny pod kątem urządzeń mobilnych. Treści online różnią się od książek i czasopism tym, że ich układ zależy od urządzenia, na którym są wyświetlane. Bardzo dobrze wyglądający tekst na ekranie komputera, może być całkowicie nieczytelny podczas próby otwarcia go na smartfonie lub tablecie. Dodatkowo istnieje duże prawdopodobieństwo powstania dziur w środku wiersza ze względu na brak możliwości przenoszenia wyrazów. Klasyczne wyrównanie do lewej strony wydaje się wyjściem o wiele bardziej praktycznym, ponieważ na każdym ekranie tekst zostanie podzielony na wymaganą liczbę znaków, a wszystkie odstępy pojawią się na końcu wiersza.

Czy powinno się justować tekst na stronie internetowej? Analiza konkretnych przypadków

Jeżeli powyższe argumenty jeszcze nie wydają się całkowicie przekonujące, warto zajrzeć na kilka dowolnych, popularnych stron internetowych i przekonać się, jakie rozwiązania stosowane są przez najlepszych. Praktycznie wszystkie liczące się witryny stosują wyrównanie do lewej strony. Wszystko przez dbałość o wygodę czytelnika – jak już wspomnieliśmy powyżej, takie teksty zwyczajnie łatwiej się przyswaja.

Odpowiedź na pytanie, czy powinno się justować tekst na stronie internetowej brzmi zatem: Nie. Oczywiście bez względu na to, jak zorganizujesz swój tekst, musisz pamiętać, że podstawą jest zadbanie o jego jakość. Jeżeli potrzebujesz pomocy przy tworzeniu angażujących treści, postaw na doświadczenie agencji content marketingowej z Poznania i zacznij zmieniać swoją witrynę już dziś.

 

formatowanie tekstu na stronie

Wyszukiwanie głosowe a tworzenie treści – o czym warto pamiętać?
Wyszukiwanie głosowe a SEO

Z przewidywań niektórych ekspertów wynika, że komendy głosowe staną się najpopularniejszą metodą wyszukiwań informacji w sieci. Korzystanie z tego typu Read more

Salon meblowy w internecie – jak zaplanować treści?
jak tworzyć treści do branży meblarskiej

Zaangażowanie odbiorców poprzez treści umieszczane na stronie internetowej leży w gestii każdego prowadzącego biznes, niezależnie od jego specyfiki i profilu. Read more

Aktualizacja BERT – jak zmieni wyniki wyszukiwania?
nowy algorytm

Pod koniec października Google zdecydował się na wprowadzenie nowej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki o nazwie BERT. Wówczas wdrażana była ona wyłącznie Read more

O aktualnych trendach w content marketingu rozmawiamy z Grzegorzem Miłkowskim
aktualne trendy w content marketingu

Content marketing stał się w ostatnich latach powszechną formą komunikowania się firm ze swoimi klientami. Co więcej, wraz z rozwojem Read more

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *