Sukces firmy zależy od różnych czynników, przy czym paradoksalnie finalny produkt nie jest najważniejszym z nich. Aby klient docenił oraz identyfikował się z daną marką, niezbędne są działania mające na celu wytworzenie odpowiedniego jej wizerunku. Jedną z istotniejszych kwestii w tym kontekście jest slogan reklamowy. Wydaje się, że to tylko kilka słów, które mają przekonać do zakupu. Jednak za najpopularniejszymi przykładami z historii stały całe grupy specjalistów oraz ogromne pieniądze – to pokazuje wagę takiego zadania. W tym miejscu pojawia się pytanie, jak to zrobić. Jak stworzyć ciekawe hasło reklamowe, które na długo zapadnie w pamięć Twoim klientom?

jak stworzyc haslo reklamowe

Pokaż klientom ich osobistą korzyść

Język korzyści to podstawa w sprzedaży każdego dobra lub usługi. Jest też najważniejszą kwestią, która powinna towarzyszyć tworzeniu haseł reklamowych. Historia pokazuje, że kilka prostych słów potrafi przekazać bardzo wiele. Jeżeli potencjalny klient zobaczy, że produkty danej marki mogą zaspokoić jego potrzeby, będzie bardziej skłonny dokonać zakupu.

Zadbaj o zwięzłość

Największą zaletą sloganów reklamowych (oraz tym, co sprawia, że zapadają w pamięć) jest ich prostota. Takie teksty po prostu najłatwiej się zapamiętuje i chętnie odtwarza. Wszystko zależy oczywiście od specyfiki firmy i jej strategii. Jednak dobre hasło może składać się nawet z jednego lub dwóch słów! To wcale nie oznacza, że łatwo je wymyślić. Nad taką „drobnostką” nierzadko pracuje cała grupa copywriterów.

Określ grupę docelową

To również niezwykle ważny element w tworzeniu strategii reklamowej marki (której częścią jest hasło). Nie da się stworzyć czegoś, co zaspokoi gusta i potrzeby osób w każdym wieku i z każdego środowiska. Próbując osiągnąć ten cel, możesz narazić się na zbyt dużą ogólność takiego sloganu. Hasło powinno odwoływać się zatem do skonkretyzowanej grupy – wtedy zwiększy się prawdopodobieństwo identyfikacji z marką.

Jak stworzyć ciekawe hasło reklamowe

Stwórz hasło spójne z całością przekazu

Grupa docelowa to dopiero początek – na jej podstawie tworzona jest cała strategia komunikacji z klientami. To jest klucz do odpowiedzi na pytanie, jak stworzyć ciekawe hasło reklamowe. Nie wszystko będzie przecież ciekawe dla każdego, a większość firm ma określony konkretny profil konsumenta. Poza tym często slogany służą wyłącznie promocji konkretnej kampanii. Wtedy spójność jest najważniejsza.

Wyróżnij się z otoczenia

Wyróżnienie się spośród istniejących marek ułatwia klientowi zapamiętanie Twojego hasła. A to w końcu podstawowa jego rola. Choć wydawać by się mogło, że wszystko już zostało wymyślone, zawsze znajdzie się firma, która potrafi zaskoczyć. Wszystko dzięki sprawnie działającym działom kreatywnym. Jeżeli nie masz pomysłu na wyjątkowy tekst, postaw na zgrany i pomysłowy zespół – to znacznie przybliży Cię do sukcesu.

Jak stworzyć ciekawe hasło reklamowe?

Powyższe rady to tylko podstawa – tworząc slogan, który zatrzyma klientów i zapadnie im w pamięć, trzeba pomyśleć również o wydźwięku emocjonalnym tekstu, o jego atrakcyjności i powstrzymaniu się od przesady w podkreślaniu zalet marki – w końcu miejsca jest bardzo mało. Korzystanie z powyższych wskazówek z pewnością ułatwi cały proces.

Jeżeli potrzebujesz pomocy w tworzeniu haseł i tekstów reklamowych, skorzystaj z usług agencji content marketingowej z Poznania. Grupa profesjonalnych copywriterów pomoże w osiągnięciu zamierzonych celów.

 

ciekawe hasla reklamowe

Jak napisać FAQ?
Jak napisać FAQ_copywriting conture poznań

Czym jest FAQ? FAQ (ang. Frequently Asked Questions) to zbiór najczęściej zadawanych pytań oraz odpowiedzi na nie. W szybki sposób Read more

Jak napisać ciekawą zakładkę o nas?
jak napisać zakładkę o nas o firmie copywriting Poznań

Co powinno znajdować się w zakładce o nas? Zakładka o nas to w dzisiejszym Internecie konieczność, która jest obecna na prawie Read more

Aktualizacja BERT – jak zmieni wyniki wyszukiwania?
nowy algorytm

Pod koniec października Google zdecydował się na wprowadzenie nowej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki o nazwie BERT. Wówczas wdrażana była ona wyłącznie Read more

O aktualnych trendach w content marketingu rozmawiamy z Grzegorzem Miłkowskim
aktualne trendy w content marketingu

Content marketing stał się w ostatnich latach powszechną formą komunikowania się firm ze swoimi klientami. Co więcej, wraz z rozwojem Read more

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *