Jakie jest zadanie copywritera?

Jednym z najważniejszych zadań każdego copywritera jest sprzedaż. Wykorzystuje do tego siłę słów – ich odpowiednie zastosowanie może przekonać do zakupu mnóstwo osób. Tylko jak to zrobić? Istnieje wiele sposobów mówiących o tym, jak stworzyć skuteczny tekst reklamowy. Jednym z nich jest często wykorzystywany schemat składający się z czterech założeń. Oto model AIDA i jego zastosowanie w copywritingu.

aida w copywritingu

Model AIDA – jak zastosować go w copywritingu?

AIDA to akronim, zbudowany z pierwszych liter czterech najważniejszych założeń modelu:

  • ATTENTION – przyciąganie uwagi
  • INTEREST – budowanie zainteresowania
  • DESIRE – wzbudzanie pożądania
  • ACTION – wzywanie do działania

Model ten pojawia się w licznych przekazach reklamowych, zarówno w telewizji, radiu, prasie jak i internecie. Sposób jego działania jest niezwykle prosty: przyciągamy uwagę odbiorcy, a następnie prezentujemy naszą ofertę w taki sposób, aby wzbudziło to jego zainteresowanie. Następnie, wykorzystując język korzyści, sprawiamy, aby nasz czytelnik poczuł potrzebę skorzystania z naszej oferty i czym prędzej wzywamy go do wykonania pożądanej akcji, np. kupienia produktu w sklepie lub zostawienia swoich danych kontaktowych. Poniżej szczegółowo opisujemy każdy element:

Attention – przyciąganie uwagi

Przykucie uwagi potencjalnego klienta to pierwszy krok, który umożliwi stworzenie skutecznego tekstu reklamowego. Warto wiedzieć do kogo kierujemy nasz komunikat – im bardziej odnosi się on do danej osoby, tym większa szansa, że przeczyta ona to, co mamy jej do powiedzenia. W świecie, w którym odbiorcy są codziennie bombardowani mnóstwem komunikatów, musimy się odpowiednio wyróżnić. Jak to zrobić? Warto skorzystać z naszych 8 niezawodnych sposobów na tworzenie chwytliwych nagłówków. Odpowiedni tytuł to bodziec, który przekona naszego adresata, że warto poświęcić nam trochę czasu.

Interest – zainteresowanie

Przyciągnęliśmy ich uwagę! Teraz musimy skorzystać z naszego bogatego arsenału i przekonać klienta, że kliknięcie w dany link nie było błędem. W tym miejscu przedstawiamy pewien problem, który, o ile dobrze trafiliśmy z grupą docelową, prawdopodobnie dotyczy też naszego odbiorcy. Warto zrobić to w ciekawy i interesujący sposób, nie ryzykując porzuceniem tak ciężko zdobytej uwagi. Jedną z wartych wykorzystania technik jest storytelling, o którym pisaliśmy już wcześniej – sprawdź trzy najważniejsze zasady storytellingu. Na samym końcu prezentujemy rozwiązanie, będące częścią naszej oferty.

model AIDA
Desire – wzbudzenie pożądania

Nasz odbiorca wie, że istnieje pewien problem i jego rozwiązaniem jest właśnie nasza oferta. Teraz model AIDA sugeruje działania, które sprawią, że nasz czytelnik uzna, że nasza propozycja sprawdzi się również w jego przypadku. To właśnie tutaj musimy sprzedać nasz produkt za pomocą odpowiednich argumentów. Spróbujmy pobudzić emocje i wyobraźnie naszego potencjalnego klienta. W tym celu doskonale sprawdzi się język korzyści, pozwalający na tworzenie atrakcyjnych treści. Odpowiednio wypunktowane benefity, poparte właściwymi przykładami są kluczem treści reklamowych.

Action – wezwanie do działania

Ostatni punkt, o którym mówi model AIDA to zachęcenie przekonanego już klienta do podjęcia jakiegoś działania. Najczęściej przybiera formę klasycznego call to action – wezwania do kupienia produktu na stronie, zapisania się do newslettera czy podania swoich danych kontaktowych. W tym miejscu warto skorzystać z krótkiego, bezpośredniego zwrotu do adresata i trybu rozkazującego. Cały proces zakupowy oparty o elementy content marketingu może znacznie zwiększyć konwersję – warto wiedzieć, jakie są sposoby na wykorzystanie content marketingu w e-commerce.

 

Pamiętaj, że jeśli szukasz pomocy w tworzeniu skutecznych treści reklamowych, możesz skorzystać z doświadczenia agencji marketingowej Conture z Poznania – bardzo chętnie rozwiążemy Twój problem!

Grupa docelowa – jak ją określić?
Grupa docelowa - jak ją określić?

Czym jest grupa docelowa? Z każdym razem, gdy tworzymy jakiś przekaz, musimy mieć na uwadze do kogo będzie on skierowany. Read more

8 niezawodnych sposobów na tworzenie chwytliwych nagłówków
chwytliwe nagłówki Poznań copywriting content marketing

Jak powinny wyglądać chwytliwe nagłówki? Ciekawe, chwytliwe nagłówki to solidny fundament, który zachęci potencjalnego odbiorcę do zainteresowania się naszym artykułem. Z tego Read more

Wyszukiwanie głosowe a tworzenie treści – o czym warto pamiętać?
Wyszukiwanie głosowe a SEO

Z przewidywań niektórych ekspertów wynika, że komendy głosowe staną się najpopularniejszą metodą wyszukiwań informacji w sieci. Korzystanie z tego typu Read more

Aktualizacja BERT – jak zmieni wyniki wyszukiwania?
nowy algorytm

Pod koniec października Google zdecydował się na wprowadzenie nowej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki o nazwie BERT. Wówczas wdrażana była ona wyłącznie Read more

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *