Czym jest user generated content?

Content marketing opiera się na komunikacji dwustronnej. Po jednej  stronie stoi marka, która tworzy ciekawe i unikalne treści, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem. Po drugiej znajdują się odbiorcy, którzy mogą wyrazić swoją opinię i podzielić się własnymi pomysłami i odczuciami. Wszystko to, co zostanie przez nich stworzone nazywamy user generated content. Odpowiednie wykorzystanie tego typu zawartości może diametralnie zmienić postrzeganie marki przez obserwujące ją osoby, oczywiście na lepsze. Dowiedz się, jaka jest rola user generated content w działaniach marketingowych i co zyskasz jeśli z tej strategii skorzystasz.

usg w marketingu

Co zyskasz wykorzystując user generated content?

Jeśli pozwolisz swojemu użytkownikowi stać się twórcom treści, możesz wiele na tym zyskać i tym samym zwiększyć efektywność swoich działań marketingowych.

Oszczędzisz swój czas i znajdziesz kopalnie pomysłów

Nieważne jak dobry jesteś, każdy ma jednak swoje ograniczenia i w pewnym momencie zwyczajnie nie będziesz w stanie wyprodukować więcej treści. Czemu więc nie wykorzystać feedbacku Twoich odbiorców? Mogą to być zwykłe komentarze, luźne rozmowy czy selfie zrobione w lustrze. Jeśli pasuje to do komunikacji Twojej marki i jesteś w stanie zbudować wokół tego ciekawy wpis lub post w social mediach, nie zwlekaj! Działalność użytkowników to kopalnia pomysłów. Nawet jeśli stracisz koncepcję na tekst, być może przejrzenie komentarzy odpowiednio Cię zainspiruje.

Zwiększysz swoją wiarygodność i zaufanie

Najlepszym potwierdzeniem tego, że Twoja marka cieszy się zaufaniem są zadowoleni z niej klienci. Jeśli z własnej woli publikują treści, które stawiają Cię w dobrym świetle, koniecznie trzeba je wykorzystać. W ten sposób użyjesz mechanizmu wpływu społecznego, znanego jako “dowód społecznej słuszności”. Jeśli inni zobaczą, że ktoś jest zadowolony z Twoich produktów czy usług i je reklamuje, sami też chętnie z nich skorzystają. Autentyczność odbiorców sprawi, że będziesz postrzegany jako wiarygodna i godna zaufania marka. Pamiętaj, aby często wchodzić ze swoimi klientami w dyskusje, nagradzać ich za pozytywne działania i zwyczajnie być “ludzkim” – w ten sposób zjednasz sobie czytelników.

Dowiesz się więcej o swoich odbiorcach

Nic tak nie mówi o Twoich odbiorcach, jak treści, które sami dodają. Ich odpowiednia analiza sprawi, że jeszcze lepiej poznasz jaka jest Twoja grupa docelowa. Umożliwi Ci to dokładniejsze dopasowanie komunikacji i pokaże jak zwracać się do czytelnika, co skutecznie przełoży się na liczbę odbiorców i zwiększoną sprzedaż. Jednocześnie będziesz wiedział, jak na dłuższą metę zaplanować strategię swojej marki. Treści publikowane przez Twoich klientów będą odzwierciedleniem zmieniających się trendów. Dzięki temu będziesz mógł nadążyć za nieustannie zmieniającym się światem.

user generated content

User generated content – na co uważać

Istnieje także ciemna strona korzystania z user generated content. Jeśli weźmiesz to pod uwagę, będziesz mógł zapobiec wpadkom, które mogą zrazić do Ciebie Twoich użytkowników.

Negatywne opinie w Internecie

Wolność, którą dasz użytkownikom, może wiązać się z tym, że pojawią się także treści, które niespecjalnie spełniają założenia user generated content. Wulgaryzmy i hejt można odpowiednio moderować – własnoręcznie lub przy wykorzystaniu właściwych filtrów. Jednak usuwanie negatywnych opinii na temat usługi czy produktów to niestety pole minowe. Jeśli odbiorcy zauważą, że ich treści bez zapowiedzi znikają ze strony, może to doprowadzić do kompletnego zniszczenia Twojej wiarygodności. Warto mieć się na baczności i odpowiednio polemizować z niesprzyjającymi Tobie komentarzami – zastosowanie odpowiedniej argumentacji może obronić Cię w oczach innych klientów.

Nadmiar user generated content

Przy odpowiednio dużej bazie aktywnych użytkowników niestety może dojść do natłoku produkowanej treści, co sprawi, że ciężko będzie się w tym odnaleźć. Taka sytuacja może doprowadzić do odpływu użytkowników, którzy będą wrażliwi na spam. Z tego powodu warto zadbać o odpowiedni system, który zapewni przejrzystość dodawanej zawartości i będzie blokować wszystko, co nie spełnia określonych norm.

Jeśli szukasz specjalistów od content marketingu, skontaktuj się z agencją marketingową z Poznania. Chętnie pomożemy Ci w tworzeniu angażujących i skutecznych tekstów!

opinie w marketingu

Content marketing — trendy w 2021 roku
Content marketing — trendy w 2021 roku

Miniony rok pokazał nam, że jedyną pewną rzeczą w życiu jest zmiana. Znacząco wpłynął na nastroje oraz nawyki konsumentów i Read more

Copywriting produktowy – dlaczego warto?
Copywriting produktowy - dlaczego warto oferta

Copywriting produktowy - czym jest? W każdym fizycznym sklepie znajduje się sprzedawca. To osoba odpowiedzialna za sprzedaż produktu. Prezentuje go, Read more

Kanibalizacja słów kluczowych – czym jest i jak jej zapobiec?
kanibalizacja słów kluczowych czym jest

Działania z zakresu SEO stanowią fundament w procesie promowania marki w internecie. Mimo powszechnie dostępnych informacji na temat copywritingu SEO Read more

Wyszukiwanie głosowe a tworzenie treści – o czym warto pamiętać?
Wyszukiwanie głosowe a SEO

Z przewidywań niektórych ekspertów wynika, że komendy głosowe staną się najpopularniejszą metodą wyszukiwań informacji w sieci. Korzystanie z tego typu Read more

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *